روز رستاخیز

آخرین اخبار فیلم «احمدرضا درویش» در آستانه میلاد امام‌حسین(ع)؛
«روز رستاخیز» به دروازه کوفه و سرای ولید رسید

خبرگزاری فارس: فیلمبرداری فیلم سینمایی «روز رستاخیز» به کارگردانی «احمدرضا درویش» پس از پایان استراحت یک‌هفته‌ای گروه در منطقه بم ادامه دارد. 


«مجید میرفخرایی» مدیر هنری «روز رستاخیز» در گفت‌وگو با خبرنگار هنری فارس در خصوص آخرین مراحل تولید این پروژه عظیم سینمایی گفت: در حال حاضر پس از تعطیلی یک هفته‌ای گروه که جزو تعطیلات ماهانه به حساب می‌آید، گروه کار خود را در بم آغاز کرده‌اند.
وی افزود: در حال حاضر گروه مشغول ضبط سکانس‌های مربوط به دروازه کوفه و سرای ولید هستند که به کلی یک‌ماه کا در این لوکیشن طول خواهد کشید.
میرفخرایی خاطرنشان کرد: من به اتفاق گروه صحنه و لباس در حال حاضر در شاهرود به سر می‌بریم تا لوکیشن‌های میدان دارالعماره و کوفه را بسازیم که پس از پایان کار در بم گروه عازم این لوکیشن خواهند شد.
مدیر هنری «روز رستاخیز» تصریح کرد: البته هم‌زمان با کار بر روی لوکیشن‌های شاهرود، کار ساخت لوکیشن‌ مکه را نیز آغاز کرده‌ایم که برای ساخت این لوکیشن مکانی را در اطراف ساوه در نظر گرفته‌ایم که به لحاظ محیطی شبیه مکه قدیم باشد و با استفاده‌های از جلوه‌های کامپیوتری کار تکمیل خواهد شد.
وی در خصوص این که چرا از لوکیشن‌های سریال «مختارنامه» برای فیلمبرداری قسمت‌های مکه استفاده نمی‌شود به فارس گفت: به دلیل اینکه نوع دکوپاژ آقای درویش متفاوت است باید دکوری جدید از مکه ساخته شود که امیدوارم با توجه به نیروهایی که در اختیار ساخت این لوکیشن تا سه ماه آینده به پایان برسد.
به گزارش فارس، داستان روز رستاخیز درباره واقعه عاشوراست که با همراهی بُک‍‍ِیر (فرزند حر ابن یزید ریاحی) به قیام امام حسین (ع) و متن حوادث واقعه عاشورا می‌پردازد. این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام حسین (ع) و شهادت آن حضرت را دربرمی‌گیرد. در حال حاضر نیز همزمان با فیلمبرداری، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای فیلم توسط شرکت MULINAR از کشور انگلستان طراحی و اجرا می‌شود.
پرویز پورحسینی، بابک حمیدیان، آرش آصفی، فرهاد قائمیان، پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، سروش گودرزی، حمید جدیدی، علی جاویدفر، امیر مولوی، بهنام تشکری و کورش زارعی از جمله بازیگران فیلم «روز رستاخیز» هستند.
سایر عوامل این پروژه عبارتند از:نویسنده و کارگردان: احمد رضا درویش،مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان،فیلمبردار: علیرضا برازنده، صدابردار: یدالله نجفی، طراح صحنه و لباس: مجید میرفخرایی،جلوه های ویژه رایانه‌ای: شرکت MULINAR از کشور انگلستان، عکاس: بابک برزویه،دستیار کارگردان: دانش اقباشاوی،مدیر تولید: علی قائم مقامی،مدیر هنری: مجید میرفخرایی، طراح چهره پردازی: محسن موسوی، مدیر تدارکات: بهرام به نوید و مجری طرح و تهیه کننده: تقی علیقلی‌زاده.
براساس این گزارش، فیلمبرداری «روز رستاخیز» شانزدهم بهمن ماه سال گذشته، مقارن با سالگرد اربعین حسینی در منطقه بم در استان کرمان آغاز شد.
بیش از 60 درصد از فیلمبرداری این فیلم در اطراف شهرستان بم و بقیه در شهداد، اصفهان، تهران، شاهرود و کشور سوریه ضبط می‌شود. شهرهای مکه، کوفه، دمشق و بخشی از شهرهای مدینه، بصره و نیز دشت کربلا جغرافیای اصلی این فیلم را تشکیل می‌دهند.  

 منبع:www.farsnews.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد