آموزش رمز گذاری صفحات وب با Password Wizard

شاید گاهی اوقات این فکر به ذهنتان خطور کرده باشد که چطور می توانید جلوی ورودبدون اجازه گردشگران اینترنتی را به یکی از صفحات وب سایت تان بگیرید . شاید تصمیم گرفته باشید که قسمتی از سایت تان را فقط جهت بازدید افراد خاصی که نزد شما اعتبار دارند روی وب قرار دهید . برای این کاردو روش فوری وجود دارد . اولین روش که نوع دینامیک محسوب می شود این است که یک پلیگاه داده مثلا از نوع اکسس (MDB) برروی سایت قرار داده و لیستی از نام کاربر و رمز عبورهای مجاز را در آن تعریف کنید و برنامه ای با زبانی مثل asp بنویسیدت از کاربر رمز عبور را گرفته و آن را با محتویات پایگاه داده مقایسه کرده و تصمیم بگیرید که آیا کاربر، شخص مجازی برای ورود به آن صفحه محسوب می شود یا نه . این کار نیاز به داشتن دانش کافی در زمینه اسکریپ نویسی و پایگاه داده ها دارد . اما در روش استاتیک شما می توانید تعدادی نام کاربری و رمز عبور مربوطه در جایی مثلا یک فایل باینری ذخیره کنید وبا استفاده از یک برنامه کمکی ، پنجره ای برای دریافت و مقایسه رمز عبور کاربر با رمز عبورهای موجود در فایل به وجود آورید .
برنامه Password Wizard
این برنامه امکان تعریف نام کاربری و رمز عبور استاتیک را بر روی سایت coffeecup . com موجود و قابل دریافت و نصب است . این برنامه در هنگام نصب ، نصب یک اپلت جاوایی به نام jolook . class را بر روی سرور شما قرار می دهد . البته شما می توانید برنامه Password Wizard را روی کامپیوتر خودتان نصب کرده و فقط فایل مذکور را بر روی سرور و در محل قرار گرفتنم سایت تان بگذارید . وظیفه این اپلت این است که هنگام ورود کاربری و رمز عبور در اختیاروی قرار می دهد و عبارات وارد شده وی را با نام های ساخته شده توسط شما مقایسه می کند . البته استفاده از اپلت مذکور فقط یکی از دو راه موجود در این برنامه برای رمز گذاری صفحات وب است ، زیرا این برنامه قادر است همین کار را با استفاده از برنامه Flash و ساخت یک فایل SWF انجام دهد .
با این کار می توانید حتی پنجره زیباتری را جهت دریافت رمز عبور ایجاد کنید و مثلا جلوه یا نمای خاصی به آن بدهید . اما مشکل فلش این است که باید مطمئن باشید که همه کاربران برنامه الحاقی نمایش فایل های فلش به نام Flash Plug in را بر روی کامپیوتر خودشان نصب کرده باشند . در غیر این صورت پنجره ساخته شده توسط شما برای کاربر قابل نمایش نمی باشد . اما این مشکل برای اپلت وجو ندارد و تمام مرورگرهای وب امروزی قادر به اجرا و نمایش اپلت های جاوایی هستند . این برنامه به آسانی وبدون نیاز داشتن اطلاعات قبلی در مورد زبان جاوا ، اپلت های مورد نیاز تان را با ظاهری تقریبا حرفه ای برایتان می سازد .
نحوه کار با برنامه
1- پس از اجرای برنامه یک صفحه اولیه جهت انتخاب نوع روش برای ساخت پنجره رمز عبور نمایش داده می شود . برای استفاده از اپلت بر روی دکمه java کلیک کنید .
2- در قسمت تنظیمات عمومی (general) ، ابعاد (عرض وارتفاع) پنجره مورد نظرتان را در دو قسمت widthوheight وارد کنید .
سپس در قسمت link، مسیر urlیا آدرس آن صفحه وبی را که در صورت صحیح بودن کامه عبور رمز می خواهید باز شودقرار دهید . در این جا می توانید رنگ زمینه ومتن اپلت را هم مشخص کنید .
3-در قسمت login ابتدا یک پیغام جهت درخواست وارد کردن کلمه عبور(preloginmessage) وارد کنید وسپس در قسمت loginn message یک پیغام دیگر جهت نمایش در صورت صحیح بودن کلمه عبور وارد نمایید . آن گاه در قسمت linkمسیر صفحه وبی را که در صورت صحیح نبودن کلمه رمز می خواهید به کاربرنشان دهید وارد کنید . این صفحه وب قاعدتا باید شامل یک متن جهت نشان دادن خطا ، دلیل آن و یا چیزهای مشابه آن باشد که قبلا باید طراحی کنید و در وب سایت تان قراردهید .
4-در قسمت users، نوبت به تعریف نام کاربرو کلمه عبور مربوطه است . هر تعداد کاربری را که می خواهید می توانید با کلیک بر روی دکمه new user به سیستم معرفی کنید . همچنین می توانید برای هر کاربرمشخص کنید که در صورت ورود آن کاربر و موفقیت آمیز بودن عملیات Login، آیا باید صفحه وب تعیین شده در قسمت urlمرحله 2 به وی نشان داده شود یا این که قصد دارید به طور استثنا یک صفحه وب دیگری را برای وی نمایش دهید . در این صورت صورت گزینه Use default link را ازحالت انتخاب خارج کرده و آدرس صفحه وب مورد نظر در قسمت linkوارد نمایید .
5- درمرحله بعد باید کد تشکیل شده توسط برنامه را که با استاندارد HTML و با تگ مخصوص اپلت های جاوا به نام «applet» نوشته می شود را با استفاده از دکمه مربوط در حافظه کپی کنید
 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد