هدفمندکردن یارانه‌ها قاچاق بنزین ایران به پاکستان را از رونق اند

هدفمندکردن یارانه‌ها قاچاق بنزین ایران به پاکستان را از رونق انداخت

خبرگزاری فارس: کارشناسان اقتصادی پاکستان اعلام کردند با حذف یارانه‌ها در ایران پاکستان مجبور است در ماه‌های آینده 6.3 میلیارد دلار بیشتر برای واردات فرآورده‌های نفتی از مجاری قانونی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس رکوردر کارشناسان پاکستانی معتقدند در اثر هدفمند شدن یارانه ها در ایران و به ویژه افزایش قیمت حامل های انرژی در این کشور هزینه واردات محصولات نفتی پاکستان طی ماههای آینده به بیش از 6.3 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت که این مساله فشار زیادی را به بودجه پاکستان وارد خواهد کرد.
به گفته این افراد افزایش قیمت فرآورده های نفتی در ایران انگیزه قاچاق این فرآورده ها از ایران به پاکستان را کاهش داده است.
بر اساس این گزارش میزان واردات فرآورده های نفتی پاکستان که هم اکنون به 30 میلیارد دلار در سال می رسد طی ماههای آینده بیش از 6.3 میلیارد دلار افزایش خواهد داشت و به بیش از 36 میلیارد دلار خواهد رسید.
قبل از حذف یارانه ها در ایران 21 درصد از تقاضای بنزین پاکستان از طریق قاچاق بنزین ایران تامین می شد. بنزین قاچاق شده از ایران نیز در این زمان به قیمت 22 روپیه در برابر هر لیتر در پاکستان فروخته می شد که اکنون این رقم به 47 روپیه افزایش یافته است.  

منبع :www.farsnews.com 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد